søndag 9. oktober 2011

Nostalgi i en gammel koffert







I dag var jeg på loftet hjemme hos min gamle mor..
og der fant jeg denne gamle kofferten....
Kofferten er ganske liten, og rød....og laget
av en slags hard papp.... 
Koffertens historie starter helt tilbake til 40-tallet,
under 2.verdenskrig.
Da hun som ung jente måtte dra fra byen med
familien da tyskerne kom, fikk hun denne kofferten
av en onkel...og siden har hun hatt den med
seg i livet sitt.

I denne kofferten fant jeg en del ting fra JEG vokste opp;
som hun hadde tatt vare på.... 




 F eks denne lille kjolen....som jeg har på 
meg hos fotografen som ettåring:



Og en liten sommerkjole




Min aller første skrive og regnebok fra 1.klasse
lå der.....og hvem husker ikke vår "lille gymbag";
sydd og brodert i håndarbeidstimen....




Min første 17.maifløyte ....bursdagskort etc.
 Herbariet jeg laget da jeg var 10 år...
tror ikke de lager dette på skolen lenger....  


Og ikke minst glansbildene....som ble
limt sirlig inn i glansbøker...







 De fineste var jo de med glitter på...:-)








I dagens samfunn tar vi jo ikke vare på så mye...
bruk-og kastmentaliteten er stor..... 
Så det var veldig artig å finne disse gamle småtingene...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar