lørdag 8. oktober 2011

En SKYSS til besvær








Jeg har aldri hatt noe imot å ta bussen; 
det gjør jeg både for å spare miljøet 
og for å spare parkeringsgebyr...

Men den siste uken har jeg ikke likt Skyss noe særlig 

Det som skulle bli et så genialt og godt tilbud,
har heller resultert i lange ventetider ,
busser som ikke kommer,
forvirrede passasjerer, og overfylte busser..

Før det nye rutenettet startet kunne jeg ta mange forskjellige busser....
nå kan jeg ta 1...toppen 2 ( men den er nestten  på sightseeing før jeg kommer frem )

Hvor ble utviklingen av??
  
Der står vi på holdeplassen og venter....
 Alle er avhengige av at bussen kommer i tide...
En mor som skal levere barnet sitt i barnehagen før jobb,
den oppgitte mannen som skal videre med båt fra byen,
en som får pasienter, og en som skal åpne butikken....

Bussen som skal komme kl 07.00,
 kommer ikke før halv 8....

Bergensværet innbyr jo ikke akkurat til venting heller...

Skyss har satt inn leddbusser på mange strekninger....
men strekningene er for lange...
bussene klarer ikke å holde tiden....
og det blir for mange passaserer...

Har derfor nå opplevd å stå som "sild i tønne" på
en leddbuss.....det skal vel ikke være mulig.....?

Vel, det har bare gått en uke enda....
jeg får vel gi Skyss en sjanse til....
en uke til....

Men nå har jeg lastet inn Skyss sin Aps
på Iphonen min.....reiseplanleggeren...
Kanske det gjør susen??

Ha en behagelig og forhåpentligvis bedre
reiseuke med Skyss !

 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar