mandag 22. august 2016

Hanevikdagen 2016 på Askøy



Søndag 21.august ble Hanevikdagen arrangert for 7 år på rad.
Ettersom min fars familie kommer herfra, bestemte jeg og min
bror oss for å dra dit å være med på dette.
Og det ble en veldig artig dag.
Gamle kjente fra barndommen, gamle bilder,
antikviteter, utstillinger, båter, god mat,
og masse mimring.
DS Oster lå til kai, og her kunne du få
kjøpt både betasuppe og vafler.










 Bakstehuset hadde tatt den fine bilden med seg,
og solgte sine økologiske herligheter.
Her var det mye godt å finne.







 Bakerne er klare til å servere alle kundene.















Her er Svein, Eirik , Hanne og Freya.
Kledd i riktig stil for anledningen.








 Selvfølgelig måtte jeg en tur bort i Badeviken.
Her har jeg vært hver sommer da jeg vokste opp, 
lagt på svaberget og solt meg og badet i viken.





 Inni noen av naustene var det
 utstillinger av forskjellige kunstnere.



Her er det Kari Merete Paulsen, som viser
noen av sine vevde bilder








Utstilling av Christine Hoem







 Bodil, min svigerinne, har mange gamle dukkevogner,
og de er selvsagt med på Hanevikdagen sin utstilling.
Tror forestten det er min mor som har sydd pynteteppet
som ligger oppå her.....




 Å gå i Bodil sin hage er en opplevelse,
her kan du finne mange gamle ting, brukt på nye måter.
Som denne sykkelen, pyntet med blomster








 Meg og Bodil klare for Haneviksdagen






Bodil sin far, Egil; utrolig nok
 er denne spreke karen 90 år!

1 kommentar:

  1. Slike arrangement er fine.
    Det ser ut som det var vellukka for dokke.
    DEI skjønne dokkevognene,Fantastisk.

    SvarSlett