mandag 21. juli 2014

Huset med gamle rariteter - 1





I går besøkte vi min ene bror og
svigerinne på Askøy;for mange år
siden bosatte de seg ikke langt
fra stedet min far kommer fra.

 De elsker å samle på gamle rariteter.
Det er en fryd å gå rundt i hagen og huset,
og se på alt de har satt sammen.
Her finnes alt fra antikviteter de har funnet,
til gammelt arvegods fra familien vår.

Her tas du med på første tur....
som er ute i hagene....






De har mange gamle sykler,
og i hagen finner jeg to av dem som pynt...






Gamle kjeler og nøkler som pynt




Her er så absolutt grønne fingre i huset :-)



Og det er en nydelig utsikt
utover sjøen fra hagen













Her kan du såvidt skimte inn i
et av lysthusene...


















Med blondeduker og gammmelt servise
blir vi servert deilig mat



Disse fruktskålene husker jeg godt
fra jeg var liten...
da serverte mine besteforeldre
fruktkompott  dem...





Rips og bringebær - nydelig!






Nydelg gammelt servise - 
den lille fløtemuggen husker jeg godt...



Her er det bare å nyte utsikten !



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar