tirsdag 22. juli 2014

Huset med gamle rariteter - Naustet




Da er turen kommet til naustet;
og det ligger ved "badeviken"...
der vi alltid badet da vi var her.
Like populært i dag kunne vi se :-)



Vi hadde jo ikke naust den
gang jeg vokste opp her...
bare nausteTOMTEN...:-)
Men min bror har bygget
naust her i senere år..




Inni naustet kan man finne mye artig...
her kan man sitte en kveld og kose seg...
se utover sjøen og nyte livet...










Alt hører et naust til....
og disse småkarene
her er bare SÅ herlig!



Jeg kan huske at jeg hadde 
slike glasskuler hengende i taket
på rommet mitt hjemme i byen 
en periode...


Gamle tresko....
Slike gikk min bestefar i...
enten man skulle på tur til sjøen
eller i hønsehuset for å hente egg.






Masse gamle vinkorker...
fyllt i en gammel brødkasse fra Martens...
Da jeg var liten, måtte vi
bestille både brød og melk på landbutikken..
Brødene kom i disse kassene her..
og da luktet det godt !





en gammel klokke










Mange artige småting....




Kikkerten.....
Var mange ganger i skogen med min far...
vi hadde alltid kikkert med...
for å se etter hjort....



Gamle kart over Norge...
Pris kr 1,-




Lo litt når jeg så disse svarte støvlene...:-)
"Snøsokker" kalte vi dem....
"pene" menn brukte dem for
å unngå snø/slaps om vinteren...









Nyt livet!





det var alltid mye tang her...
jeg likte ikke det så godt 
når vi skulle bade..:.-)



Utsikt fra badeviken...
da min far var liten, måtte han gå
gjennom skogen og kjøpe melk og smør
i dette hvite huset du kan se her...

2 kommentarer:

  1. Det rene skattkammer, jo! Det siste bildet var nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. J har masse minner fra dette stedet :-)

      Slett