søndag 9. mars 2014

Har du noe du ikke trenger?







Det noen er lei av, kan andre ha glede av!

I dag har jeg hatt opprydning i klær og sko.
Utrolig hvor mye som samler seg opp, eller rettere sagt ; ikke blir brukt .

Bruk og kast-mentaliteten i samfunnet vårt
er noe å tenke over.Alt for mye blir liggende i
skap og skuffer, eller blir kastet.

Istedet kan vi gi videre det vi ikke bruker;
til f eks Fretex.
Klær og sko som gis til Fretex
muliggjør et omfattende attføringstiltak,
i tillegg til at en del av inntektene går til Frelsesarmeens øvrige sosiale tiltak.

Klær og sko som du ikke bruker eller vil ha,
kan komme til nytte og glede for andre.  
Dessuten er gjenbruk et godt miljøtiltak.

Fretex har beholdere for innsamlig
mange steder rundt om i byen;
du finner helt sikkert et i
nærheten av der du bor. 

Oppfordrer herved alle til våropprydning,
det du ikke trenger kan gis til Fretex :-)

(PS dette skrev jeg for 2 år siden.....
i dag har jeg hatt den samme oppryddingen..)

1 kommentar:

  1. Den opprydningen kan man såvisst ta i både kleshaugen og blant nips og møbler sånn av og til. Godt å kunne dele med andre, men jeg skulle ønske Fretex samarbeidet med private organisasjoner som feks "hjelp oss å hjelpe". Tenk så flott om de kunne delt litt av alt de flotte de får inn til akutte trengende.
    Jeg er veldig glad i gjenbruk og redesign selv, så noe går i den boksen, noe gis bort, noe selges, noe byttes og noe får nytt liv med søm eller oppussing :)

    SvarSlett