onsdag 12. juni 2013

Min beste gulrotkake





I morgen er det åpning av den nye
butikken vår på Laksevåg senter !

Casa Design Laksevåg

Derfor har jeg bakt min beste Gulrotkake
Kom innom å se på butikken,
så får du også smake....:-)


Denne lille boken har fulgt
meg i mange år...
Det er ikke så mange oppskrifter
i den, men de jeg kan/liker å lage.










Og her skal du få oppskriften min:

Lykke til !



Dette trenger du:

4 egg
3 dl sukker
3 dl hvetemel
2 ts natron
2 ts kanel
1 ts salt
1 ts vaniljesukker
1/2 dl olje
5 dl revne gulrøtter

Pisk egg og sukker luftig.
Rør inn det tørre, så olje og gulrøtter.
Ha deigen i en smurt rund form.
Stekes nederst i ovnen på 190 C i 50-60 min.
Kaken er ferdig når den løsner fra kantene.
Avkjøles på rist under håndkle.


Glasur:

200 g Philadelfiaost
1 ts vaniljesukker
50 gr smeltet smør
250-500 g melis

Rør sammen glasuren, og dekk kaken.
Kaken bør være avkjølt før glasuren has på


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar