mandag 25. august 2014

Bretur på Folgefonna






I helgen har vi vært på
bretur på Folgefonna!
To grupper, med hver sin guide i front,
gikk vi bundet til hverandre i mange timer...
På vandring over isen og issprekkene
Og for en fantastisk tur!




Solen fugte oss hele veien...og
vi fikk oppleve den storslåtte naturen
som landet vårt har .-)



Opp bratte bakker...
ned og opp i bresprekker...
Klatring på isen....
og en fantastisk utsikt!



Pål på breen..




Her har vi kommet over en snøtunnel...
Den gikk innover under isen, og
helt inne var det bare et
svart hull med vann rett ned i jorden...
Guidene var innover for å sjekke,
men vi fikk gå inn ca 10 meter å se ...





Og her er vi to.......
koser oss på tur....:-)




Og da er det bare å nyte naturen!!









1 kommentar:

  1. Oi, for en tur.
    Denne turen fikk jeg lyst til å gå, men nå er det vel bare å legge planer for neste sommer.

    På høsten nyter jeg fjellturene i mitt nærområde, da kan jeg stikke av gårde uten planlegging, bare titte ut av vinduet når jeg står opp :)

    Hvis du har lyst, så er det give away hos meg.

    God helg.
    :) Inger


    SvarSlett