tirsdag 8. august 2017

Treningsglede










Trening har alltid vært en del av livet mitt;
fra jeg som 7 åring begynte i idrettslag,
og senere hadde det som jobb i treningsbransjen.
Trening og fysisk aktivitet er ikke bare
bra for kroppen og helsen generelt,
men den har også positiv effekt på din mentale helse.
Å trene, eller være i bevegelse, gjør at du får 
tankene over på noe annet.
Hjernen stresser ned, og muskulaturen slipper spenninger.
Du blir i godt humør :-)





Jeg har etter hvert lært meg at man ikke nødvendigvis
må trene så knallhardt for å oppnå disse helsegevinstene.
Å lytte til kroppen er viktig, den trenger også hvile
innimellom slagene.
Finn en aktivitet du liker; gå tur i skog og mark,
løp i trapper, svøm, eller du kan melde deg på et
treningssenter. 
For meg fungerer begge deler: jeg elsker å gå på tur i
skogen eller på fjellet, men liker også å svette ut med en
god  treningsøkt inne.






Gode sko er et must om du skal ut å gå, 
eller ta deg en løpetur. Det er ikke så  viktig at
klærne er den aller hotteste mote, bare beina har gode sko.
( selv om min mann bemerker at alt står i stil når vi går 
på trening, det henger nok igjen etter å ha jobbet med dette)
Her er et utvalg av mine sko, favorittmerker er
Nike, Asics og New Balance.
Disse passer best for mine føtter; som etter en 
lang dag i butikken trenger litt plass.





Finn deg noen å trene sammen med;
eller gå en tur sammen med en venninne.
Turen kan gjerne gå i raskt tempo, slik at
endorfinene kommer i gang....du blir varm/svett og
kjenner at det gjør godt for kroppen.
Og ikke minst er det hyggelig å gjøre noe sammen.






Sett deg realistiske mål - begynn med et par ganger i uken.
Lag avtaler med deg selv som er lett å gjennomføre.
Når du ser at du mestrer, vil også motivasjonen øke.
Finn noe god treningsmusikk på øret -ha det gøy!

Og du: ikke vent til i morgen !
Start allerede i dag !




Balsam for sjelen
( på Fløyen)

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett